JFK & jag

Resa / Permalink / 0
Idag har jag inte gjort särskilt mycket, utan mest kört från Portsmouth ner till Boston. Stannade till en snabbis i Lexington för att se om det såg ut som i butikerna, och tja...det gjorde det väl. Tyckte dock att stan var som vilken annan New England-stad som helst, så är ni Lexington-fantaster och har målat upp nån drömbild av stan så kan ni skita i att åka dit.
I Boston var målet att kolla in JFK-biblioteket/museet som jag inte hann med senast. JFK var ju som bekant från Boston och är av många anledningar en av de mest spännande presidenterna, så självklart måste man kolla in det.
Och det var ett bra museum som väl täckte såväl hans privatliv som hans (relativt korta) politiska karriär, utan att bli tungt och långrandigt. Själva mordet undveks nästan helt, utan bestod bara av ett svart rum med datumet på väggen, samt små videoskärmar med begravningen.
Det var det det. Nu bär det snart hemåt igen. Tack New England för en trevlig tid!
Innelistan New England:
1. Boston
2. Vermonts landskap
3. Lokala mikrobryggerier
4. Gatsby-känslan i Newport
5. Att bo på svettiga motell
 
Utelistan:
1. När jag körde vilse runt Providence
2. När jag blev nekad att köpa öl på baseballen
3. Att New Hampshire och Maine inte riktigt levererade
4. Skavsår
5. Att jag inte hann ta en öl med Ola Hermansson i Sherbrook, Kanada.
Till top