Kulturnatten

Konsert / Permalink / 0
Igår blev det tåget till Norrköping för att kolla in Kulturnatten, som är en av årets höjdpunkter. Har ni inte varit på det så kan jag verkligen rekommendera ett besök nästa år. Det pågår konserter och annat bakom varje krök och det mesta är gratis, så det är bara att glida runt bland alla hundratals programpunkter (gärna lite smådragen) och insupa atmosfären.
Som vanligt hann man inte kolla in allt som man ville, men jag hann i alla fall med en snabbis på Cliff Barnes i Knäppingsborg (överst) och sen en stund på Lalles Bodegas 20-årsjubileum på Flygeln (ovan). När jag kom ut hade The Old Spares (nedan) parkerat sin van utanför och lirade på torget. Som ni ser sitter trummisen inne i vanen...
Tänkte jag skulle boka dem till blueskvällen på Palatset senare i höst. Hoppas de kan, för de är jäkligt bra.
Inne på Saliga Munken var det Oktoberfest med Helmut Jederknüller, men det var så packat med folk så vi gick vidare. Jag har ju ändå bokat dem till en egen Oktoberfest kommande helg, så det blir att kolla in dem då istället. Ein prosit!
Såg även lite av några band som körde inne på Arbetets Museum. Jag uppträdde förresten själv där under kvällen. Det var andra året som jag körde inne på Arbetets Museum, så till nästa år blir det nog att byta ställe om det blir nåt gig. Nånstans i Knäppingsborg vore kul.
På tal om Knäppingsborg så hamnade vi där senare på kvällen igen. Fick en snabb koll på ett DJ-set i Ljusgården (hmm...det vore nog ett passande ställe att lira på).
Fast mest var det The Manics jag ville se i Swartzens Trädgård. Punkpoppig 60-talsgarage, typ, lirar dom och är verkligen maniska på scenen (åtminstone sångaren). Sen hängde vi på Asken ett tag innan det blev tåget hem igen. Ännu en lyckad kväll i Norpan!
Till top