Mera Boston

Resa / Permalink / 0
Mitt hotell ja...det är ju inget hotell utan ett hostel. Jag har eget rum, men det är gemensamma toaletter/duschar. Det bor VÄLDIGT mycket asiater här. Och rummet är tråkigast tänkbara med i princip bara en säng. TV finns inte, fönstret går inte att stänga och hissen är halvt vaj. Men skitsamma, jag är ju ändå inte på rummet, jag bara sover där. Matsalen ser ut som en skolbespisning eller en fängelsematsal, men det är faktiskt riktigt god frukost. Själva hostelet ligger i utkanten av centrum, i skarven mellan Theater District och South End. Det senare är en riktigt mysig stadsdel med fina små tegel(såklart)-hus och trevliga restauranger.
Den här veckan går jag all in på amerikansk junk food. Hittills har det blivit burgare, korv, pizza och revbensspjäll, och ikväll tänkte jag köra på kycklingvingar. Vad finns det mer? Räknas tex-mex? Annars får jag väl helt enkelt börja om med burgare igen...
Jag har ju nämnt Bostongurka här och fått höra att det inte finns nåt som heter så i Boston. Nej, givetvis inte, för gurka är ju ett svenskt ord. Men sweet relish finns, och det är exakt samma sak som Bostongurka.
Jag minns alla svarta ekorrar jag såg i Kanada när jag var där. Även här kryllar det av ekorrar (fast inte svarta). Det var allt för nu...
Till top