Norpan and beyond

Tobi talar / Permalink / 3
Jag känner en kille som ofta brukar uppdatera sin FB-status med typ "Mot Arkösund!" och sen en bild på en rak väg som plöjer genom Vikbolandets slättlandskap. Jag har blivit så laddad av de där bilderna: de raka vägarna, den öde omgivningen, riktningen, målet. Det mystiska som väntar, känslan av frihet.
Och igår åkte jag själv samma väg när jag skulle till Mauritzbergs slott.
Jag har inte varit där tidigare (bara hört och läst om det) och det var riktigt fint. Det ligger vackert precis vid vattnet, och platschefen Malin som jag pratade med var riktigt trevlig. Under hösten fortsätter de med sina populära mordgåtor sen i våras, och det skulle jag gärna vilja gå på.
Kanske kan det även bli ett gig där framöver. Först Husby Säteri och nu Mauritzberg - jag tror att jag har hittat en ny nisch.
Sen tillbaka till kontoret i Norpan där Sara höll på med nån modefotografering.
Därefter till Ardor för att snacka vin med sommeliern Anna. Nästa gång jag går dit ska jag prova "Brown bag challenge", som innebär att man får ett glas vin och kan man gissa druva och land så betalar man bara tio kronor och bartendern resten.
Hann även med en snabbis på Lindhs Te & Kaffe i Knäppingsborg. Även det ett trevligt ställe som jag kan rekommendera.
Tillbaka på kontoret hade Sara en ny plåtning. Denna gång var det Linnea Källström, som kommer att pryda vårt nästa omslag.
På tal om det - vilken lokal profil skulle ni helst vilja se på nästa Nollelva/Nolltretton-omslag? Rösta på någon av följande:
1. Snusk-Pia
2. Lehman
3. Handsken
4. Anna G
5. Benny Nilsson
#1 - - New:

Lätt Lehman!

#2 - - borell:

lehman så klart eller smiling gayman

#3 - - Lorden:

Benny Nilsson!

Till top