Mera mediabråk

kultur / Permalink / 2
Offentliga mediabråk är bland det bästa som finns. Den senaste veckan har man exempelvis kunnat följa Filter vs Sigge Eklund, och självklart blir jag lite sugen på att dra igång ett eget mediabråk. Problemet är bara att det är så jäkla svårt om man är verksam i Linköping, det finns helt enkelt inte så många att bråka med.
Det självklara förstavalet är såklart att ge sig på Corren, och där finns det sannerligen en del att störa sig på. Men dels är de så självcentrerade/insnöade att de inte ens märker om man angriper dem i något annat forum än just själva Corren, dels är de så självgoda att de inte ens förstår kritiken och dels känns det så förväntat. Alla går ju och muttrar över Corren, liksom.
Radio Östergötland är knappast heller någon bra kombattant. De är så formella, präktiga och tråkiga att det inte finns något att riktigt bråka om. Detsamma gäller Östnytt och TV 4:s lokala nyheter.
Nolltretton blir också lite svårt. Eftersom jag skriver där har jag redan dagliga diskussioner med chefen, och de riktigt stora konflikterna brukar vi samla ihop och beta av en gång per år - framåt småtimmarna på den årliga julfesten.
Linköpingsposten har jag faktiskt ständiga smågnabb med. Efter varje nummer brukar jag upplysa Jerry Prütz om hans många stavfel och dåliga grammatik, men ett riktigt mediabråk måste vara på en högre nivå än så. Nyligen hade jag en liten dispyt med Linköpingsposten angående en bildrättighet, men det löstes utan större problem och handlade mer om slarv från deras sida än om avsiktligt konfliktsökande, varför det inte heller platsar på listan.
Extra Östergötland: hur startar man ett lokalt mediabråk med en tidning som bara består av TT-material?
Mera Linköping: det måste väl finnas nån form av själ eller personlighet att rikta sin ilska mot?
Radio Linköping: Ingen skulle bry sig
East FM: Visserligen spelar de skitmusik, men det känns lite futtigt att ge sig på.
Affärsstaden Linköping: Helt ointressant tidning och därför ointressant att bråka med.
 
Ni ser, det är snudd på omöjligt att starta ett vettigt mediagräl i Linköping. Så kom gärna med tips på en person/mediakanal jag kan bråka med, och en bra anledning till varför.
#1 - - Lorden:

Du har väl försökt bjäbba lite med Wallsten. Fortsätt så.

#2 - - M:

Ser fram emot en beef med Gudrid Hansen från Horn. Hon skriver i Magazinet eller Mera, tror jag.

http://instagram.com/p/lf7B9Tjn4J/

Till top