Från bokare till humpare

Tobi talar / Permalink / 0
Jag minns när The Producer och jag satt på The Champ och han övertalade mig att bli bandbokare på Palatset. Han lovade guld och gröna skogar, att det skulle vara ett välbetalt och glassigt jobb där jag mest skulle sitta och dricka öl, hänga med coola rockband och omsvärmas av snygga brudar. I samma veva rekryterade han mig även som bandbokare till Torsdagstoner i Trädgårn plus att jag bokar band till SGG (och ibland lite annat också).
Sakta men säkert har mina arbetsuppgifter dock ändrats, och jag har gått från bokare till roadie till humpare och kommer förmodligen snart sluta som en runner.
Jag bokar visserligen band, men dagarna går mest ut på att köra högtalare och annan musikutrustning hit och dit. Hämta, bära, köra, bära, lämna, rigga, rigga ner, bära, hämta, köra, bära, lämna...så ser dagarna ut. Igår körde jag skit mellan 4 Sound och Palatset i två omgångar. I måndags körde jag grejer mellan Norrköping och Palatset plus lämnade SGG-grejer till Studiefrämjandet (de grejer som jag hämtade i fredags).
Vad The Producer gör? Han sitter och dricker öl, hänger med coola rockband och omsvärmas av snygga brudar...
Till top