Nyårslöfte

På gång / Permalink / 0
Det har blivit dags att börja fundera på nyårslöften inför 2015. I år var målet att jobba hårt fram till sommaren och därefter dra ner på arbetet för att istället "ta tag i saker". Det kan handla om allt från att städa datorn, fixa bilen och rensa ur förrådet till att komma ifatt med jobbrelaterade grejer och diverse kreativa saker. Och det har gått ganska bra, under hösten har jag jobbat rätt lite och istället fixat med allt det där andra. Dock har jag bara hunnit en bråkdel av vad jag tänkte så nästa år kommer jag fortsätta på den inslagna vägen.
Några specifika löften kommer jag dock inte utfärda, utan jag kör på och bockar kontinuerligt av den där att-göra-listan med hundratals punkter i den takt jag hinner. Det enda konkreta nyårslöftet jag avger är att köpa hem en stor flaska Dragon´s Breath från Hunter Valley, som Figge och jag ska dra i oss när jag kommer hem från vinterns tripp.
Till top