På upploppet

Tobi talar / Permalink / 0
Jag har ju passerat 40 så jag befinner mig redan på livets upplopp, men varje år delas det även ut spurtpriser i december då man ska klara av en massa saker. Dels för att året tar slut, och i mitt fall även för att jag alltid brukar dra iväg på en långresa runt nyår. Så hela december har de sista 10-15 åren handlat om att slutföra en massa saker så man kan starta det nya året/hemkomsten nytt och fräscht. Det handlar om att få iväg jobb, göra klart med vårens bokningar, få in diverse fordringar, avsluta projekt osv. Det är en massa saker som ska bockas av. Häromdan besiktade jag bilen och nu håller jag exempelvis på att planera maten så att frysen ska vara tom när jag drar. Varje gång jag drar iväg finns en tanke i bakhuvudet att jag kanske inte kommer hem, så jag vill lämna ett rent bo efter mig. Inga lösa trådar.
Därför gäller det även att ta tillfället i akt att njuta lite extra dessa sista dagar på året, så igår blev det en sista räkfrossa. Idag är ytterligare en höjdpunkt inbokad, men vad det blev får ni se imorrn. Hej!
Till top