Manisk vår

Tobi talar / Permalink / 0
Varför har vi inga bra kvarterskrogar i Linköping? De enda jag kommer på som skulle platsa på en sån lista är Restaurang Ros och De Klomp. Resten ligger på Ågatan eller är pizzerior. Jag vill ha ställen som Durkslaget i Norrköping, en gammal favorit som jag kan rekommendera. Var där igår kväll och käkade och jobbade lite.
Sen hamnade jag i replokalen hos The Manics. De lirar skitig garage-Rickenbacker-pop och jag fick höra nya singeln som de har releaseparty för på Café Broadway den 29 mars. Jag såg dem på Kulturnatten i höstas och de är svinbra. De lirar även på The Crypt i Linkan den 5/4.
Saliga Munken verkar ha vaknat till liv också och har bokat in bland annat Sator och Trummor&Orgel under våren. Denna vår som skulle bli så lugn, det verkar gå åt helvete igen.
För jag håller även på att planera in en Stockholmshelg med "Ägd" och "Mitt enda liv", en helg på Island, en helg i Paris och en långhelg i Madrid. Lägg till det alla Palatsetkvällar, pubkvällar på Hembygdsgårn, O Burlesque på Arbis, 40-årsfest, bröllop och lite annat smått och gott. Vad är det som händer? 2014 var ju året när jag skulle säga "nej" och istället försöka komma ifatt med alla projekt och jobb jag ligger efter med.
Något måste brista.
Till top