Iguazu Brasilien

Resa / Permalink / 0
Sådär, då har man varit i Brasilien också. Åkte över till den brasilianska sidan av Iguazu idag, och jag kan verkligen rekommendera att man tar båda två för de skiljer sig en del åt.
Argentinasidan har fler leder men i Brasilien får man bättre överblick. Och det finns olika delar av området som man bara kan se från respektive sida.
Så det blev en kanondag idag också. Inte lika lång som igår - men lika blöt!
Här kommer även en bild på mitt B&B. Det ser kanske inte mycket ut för världen, men ägarinnan Claudia är svinbra och gör allt jag tänkt göra, fast innan jag hunnit fråga. Exempelvis boka taxi till flygplatsen, ställa in min öl i kylen, kolla tider för utfärder osv. När jag kom hem idag hade hon bytt ut mitt dörrhandtag som satt löst.
Imorrn är det dags att röra på sig igen. Då flyger jag till Salta, men mycket mer än så har jag egentligen inte planerat. Hade tänkt att åka Tren a las nubes (Train to the clouds) som är en 43 mils tågresa upp till över 4200 meter över havet, men ett tyskt par jag mötte sa att linjen inte går just nu. Funderar dock på att köra åtminstone en del av sträckan med bil. Vi får se.
Till top