Peppes i Piriapolis

Resa / Permalink / 1
Vi har hittat Peppes Bodega! Idag hittade vi äntligen en bra restaurang i Piriapolis - och den låg tvärs över gatan från vårt hotell. Fem meter från hotellentrén...
God mat, bra vin, trevligt ställe och personal som kan engelska. Det sistnämnda är man inte bortskämd med, kan jag avslöja. Här är det spanska och kroppsspråk som gäller, vilket har ställt till det då och då. Men det är även det som är utmaningen, det ska ju inte vara för lätt att resa.
Annars har jag mest ägnat dagen åt att boka buss, flyg och hotell. Pelle blir kvar några dagar i Uruguay innan han drar hem medan jag drar vidare till Iguazu. Det har varit lite knixigt att få till saker och ting, men nu verkar saker ordna upp sig. Fast den riktiga utmaningen kommer de sista veckorna när jag ska ge mig av inåt landet (Argentina alltså). Det tar jag lite på uppstuds, sen får vi se hur det går...
Imorrn blir det att pressa och bättra på surflooken ytterligare, sen bär det tillbaka till silverbergens land.
#1 - - Tjompe:

Nice med Foz do Iguazu. Var ska du bo? Hotel das Cataratas? Jag kom hem därifrån i förrgår. Riktigt nice och häftigt!

Till top