Piriapolis

Resa / Permalink / 0
Idag kom vi till Piriapolis, som ligger 90 minuters bussfärd öster om Montevideo. Det är en gammal badort från 30-talet och verkar vara ett skönt ställe där vi har tänkt att hänga några dagar. Egentligen var planen att åka till partyorten Punta del Este ytterligare en bit bort längs kusten, men eftersom det är mitt i värsta högsäsongen var det knepigt att hitta hotell.
Men vem vet? Från och med nu har vi inga planer, så vad som helst kan hända. Det enda jag vet är att jag på något sätt måste ta mig tillbaka till Buenos Aires om några veckor, och att jag dessförinnan vill se Iguazu, Mendoza, Salta och lite annat. Men när, hur och i vilken ordning har jag ingen aning om. Dessutom är jag gärna kvar ett tag till i Uruguay, så vi får se vad som händer...
Till top