Rosario

Resa / Permalink / 0
Ikväll kom jag till Rosario, Argentinas tredje största stad, och jag trivdes direkt. Nu är jag bara några timmars bussfärd från BsAs och alltså nästan i mål. Lovable, livable Rosario kan stoltsera med att ha fött och fostrat såväl Leo Messi som Che Guevara samt skapat den argentinska flaggan. Imorrn ska jag ner till vattnet och kolla in det berömda flaggmonumentet.
Rummet var kanon. Va, ännu ett designhotell, tänker ni. Men nej, detta är inget designhotell utan ett boutiquehotell vilket är något helt annat och makalöst mycket bättre. I receptionen spelades för övrigt Avicii i högtalarna när jag kom, bara en sån sak. Och så ligger hotellet bara två kvarter från stans stora restauranggata.
Landade sent, kvart över elva, men en bra sak i det här landet är att det inte är några problem att gå ut och käka efter tolv på natten. Riktigt god mat fick jag också. Jag har bara planerat in en riktig heldag här i Rosario, men jag funderar på att stanna en dag extra. Det finns utrymme för det i planeringen, men å andra sidan tror jag att Palermo i BsAs, där jag tänkt att bo, också är riktigt bra så vi får se hur det blir.
Till top