Bedårande barn av sin tid

kultur / Permalink / 1
Jag har precis läst ut Noice-boken "Bedårande barn av sin tid" som var riktigt bra. Extra roligt blir det i slutet när "nya sångaren" Marcus Öhrn berättar om hur det var att ta över micken vid "återföreningen" 2004. Han berättar bland annat att vissa recensenter använt ord som "gravskändning".
Vet inte om det är mig specifikt han menar, men en av mina bästa sågningar någonsin skrev jag i Corren när Noice lirade på Palace 2005.
Där skrev jag bland annat: "Riktigt hyfsat - för att vara ett coverband", "Peo Thyrén, enda kvarvarande originalmedlemmen, borde skämmas att fara runt på vägarna och vanhelga minnet av det här tonårsbandet" och avslutade med: "Det känns som en våldtäkt på hela min uppväxt".
Jag håller fast vid varje ord.
#1 - - Marcus Öhrn:

Haha... bl.a din kommentar men också Anders Nunstedts skivrecension :)

Till top