Grill & vin

Fest & sånt / Permalink / 0
Igår kväll hamnade jag på en grillafton hos Martin & Vickan med en massa god mat...oj oj oj. Samtidigt passade vi på att ha en vinprovning som vi pratat om ett tag. Jag hade med två flaskor som jag köpte på mig i Hawkes Bay (Nya Zeeland) förra vintern som jag sparat till ett högtidligt tillfälle. Det gäller ju att dricka det där finvinet i ett sammanhang och med personer som uppskattar det. Två Sauvignon Blanc var det, från min favoritstad Napier. Det ena väldigt piggt och citrusfriskt, det andra lite mustigare med mer havssmak. Jag höll en föreläsning om Hawkes Bay och sen njöööööt vi.
Någon gång i höst är det dags för nästa vinprovning. Då blir det två flaskor rött från Mendoza (Argentina) som jag köpte med mig hem i vintras. Jag längtar redan...
Till top