This is Hultsfred

Konsert / Permalink / 0
I helgen anordnades andra upplagan av This is Hultsfred, så Phalén och jag drog åter ner till Folkparken vid Hulingen. För min del var det 25:e året på raken som jag var på festival i Hultsfred - tjoho!
Vi var bara nere på lördagen och kom lagom till att Lifvens & Wild Rover spelade. De körde alltså ihop, och var kanon.
Vi sprang på Peter Green, och kollade in Hökartorget (helt okej), Bombus (njaäe...) och Gamla pengar (nä).
Brända barn (nedan) var heller ingen höjdare...
...och jag hade även högre förväntningar på Nicole Sabouné (nedan), men hon var ändå okej.
Sen han vi även med De Lyckliga Kompisarna (nedan), som var rätt bra, inne i teaterladan innan det var dags att dra sig hemåt.
Men när vi kom tillbaka till Linkan nån gång efter midnatt hade kvällen ändå bara börjat. Först var vi nere på Palatset för att kolla hur kvällens Liveklubben hade gått. Sen över gatan in på ´L´Orient där det var latinoafton med flamenco och salsa.
Och sen drog jag och Anahi hem till Sofhie och Kotten där det var partaj. Sen minns jag inget mer...
Till top