Biotisdag

Film / Permalink / 0
Var på bio igår. "Dallas buyers club". Bra film. Betyg: 4.
Tisdagkväll, sista föreställningen och en film som (märkligt nog) betraktas som ganska "smal" - allt var upplagt för att få salongen för mig själv.
(Det där med smal blev förresten en oavsiktlig lustighet, kom jag just på, med tanke på hur mycket Matthew McConaughey gick ner för rollen).
Och mycket riktigt. Jag kom dit och det var bara jag i hela biosalongen. Biografvakten hade till och med låst dörren för att han trodde att ingen skulle komma. Så jag valde bästa platsen, bredde ut mig, sparkade av skorna, lossade på bältet och njöt. Filmen börjar rulla och lyckan är total. Då, en minut in i filmen, kommer det in en kille och sabbar alltihop. Han sätter sig ute på kanten men kunde lika gärna ha satt sig bredvid, förtrollningen var ändå bruten. Aldrig får man vara riktigt nöjd...
#epicfail
#dallasbuyersclub
#sflinköping
#biografmarodör
Till top