Måndag

Tobi talar / Permalink / 0
Måndag betyder mjukstart, och likadant denna vecka. Började dagen med att svänga förbi Nolltrettonkontoret. Som jag berättat tidigare är ju månadens höjdpunkt att stå och retas med mina stressade kollegor de sista dagarna innan tryck. Det brukar alltid sluta med att de irriterat ber mig dra åt fanders, men denna morgon gick jag bet. Det visade sig att de låg bra till och inte alls var särskilt stressade. #epicfail
Drog istället till kultiga Cirkuscaféet för att fixa min sista text till numret som kommer i veckan. Sedan i mars har de fräschat upp inredningen med lite retrostuk i 50-talsstil, så letar ni efter Kotten är det förmodligen där han hänger.
Gjorde även ett snabbstopp på bibblan för att kolla en grej innan jag hamnade bland valtälten på Stora Torget. Moderaterna bjöd på fika så där hamnade jag såklart.
Där fanns både Paul Lindvall och Christofer Fjellner. Träffade även min gamla partypolare, riksdagsmannen Finn Bengtsson samt Andreas Norlén, också riksdagsman, som jag också har en koppling till via Länstidningen. Det slutade med att jag plötsligt fick hoppa in som något slags pressfotograf åt Moderat-tältet (se bild nedan)
Lägg till detta att jag brukar hänga med nymoderaten Figge och man börjar ju undra...herregud, kan det vara så att jag i själva verket är smygmoderat?

Hur som helst: jag försöker att leva som i Wilmer X-låten "Lycklig måndag", där texten bland annat går:
"Måndag. Är just en sån dag som alla andra hatar, men jag, jag mår bra/Jag vill ha öppet och tänt i affärer så jag kan gå på stan och sen lägga mig igen".
Och eftersom klockan närmade sig 13 var det exakt vad jag gjorde - gick hem och la mig igen!
Till top