Summer of Tobi - surf´s up!

Tobi talar / Permalink / 0
Denna sommar har jag planerat ända sedan förra sommaren, och planen var att skaffa den ultimata surflooken. Jag har sett för mitt inre hur jag kommer upp (i slow motion) ur vattnet vid Grebobeachen, skakar på min långa surffrisyr, det blänker om vattnet och solen skiner över min solbrända kropp. Uppe i slänten sitter massa tjejer som kippar efter andan när de ser denna adonis resa sig ur sjön likt en grekisk gud.
Jag har inte nått riktigt ända fram med hårsvallet än, även om luggen faktiskt går ner en bit nedanför nästippen, men sommaren har ju bara börjat så om några månader räknar jag med att surflooken är förfinad till fulländning.
Det helt övergripande målet har varit surfgrejen, därför finns det ingen riktig TOBO-lista i år. Men som en liten inspirationslista till mig själv kommer här några punkter som jag gärna gör i sommar:
 
Dricka vin på Rimås balkong
Åka räkbåt på Roxen
Bråvallafestivalen
Åka till Hälsingland (och ev. se Perssons Pack)
Grillkväll på Rimforsa Strand
Hänga på Dentusgrottan
Stöna med Bröna
Visfestivalen i Västervik
Filip & Fredrik i Globen
Skaldjurskväll på Tannefors slussar
This is Hultsfred
Rocklogen
Konserter i Knäppingsborg
Helg i Örebro/Västerås
Grilla hos Bjud-Figge
Midsommar i Grebo
Tapas på Restaurang Ros
Torsdagstoner i Trägårn
Munken in the park
Komiform
Äta burkskinka med Vickan
Plocka svamp
Polen/Tyskland
Hemlig grej 23/8
Dricka vin på Jöggas balkong
Till top