Biomåndag

Film / Permalink / 0
Biomåndag igen och denna gång blev det "Chef". Det handlar om en kock som inte får utlopp för sin kreativitet på jobbet och istället startar en snabbmatsvagn samtidigt som han förbättrar kontakten med sin son och lär sig hur sociala medier funkar.
Just Twitter/Facebook/Vine-inslagen blir snart tröttsamma och fåniga, men i övrigt är det en riktigt trevlig film med fantastiska matscener och en varm och härlig känsla. Dessutom bra musik och snygga miljöbilder.
Betyg: 3 av 5
Bäst av allt: ännu en gång fick jag hela salongen för mig själv. Underbart! Lite märkligt, eftersom filmen hade premiär i fredags, men det bevisar återigen att måndagar är bästa biodagen.
Sämst: Jag älskar trailers, men när jag såg trailern till den kommande rebooten av "Jönssonligan" undrar jag hur de tänkte. "Jönssonligan" ska bli en tuff, hård och realistisk heistfilm, typ "Beck" möter "Ocean´s Eleven". Katastrof!
Till top