Galärslav

Tobi talar / Permalink / 0
Man tror ju att det där jädra kånkandet ska ta slut nån gång - men icke! Igår ringde The Producer (eller "Glidaren" som jag ska börja kalla honom) igen och tvingade mig att åka och hämta en baslåda på Tornby som jag körde dit för en månad sen. Den skulle till Palatset och där skulle jag hämta en annan baslåda som skulle till 4Sound och en monitor som ska till Norrköping. Men tro inte att det kommer få vara så här, utan om nån vecka ska allting garanterat tillbaka till stället jag hämtade det ifrån. The Producer verkar tro att vi jobbar inom offentliga sektorn där man bara skyfflar runt jobbet mellan sig för att hålla uppe sysselsättningen.
Det här måste få ett slut, frågan är bara vad jag ska göra? Tre förslag:
1. Säga upp mig som bokare (men det lär inte hindra The Producer från att tvinga mig att köra grejer)
2. Fakturera The Producer för jobbet (tveksamt om han kommer betala)
3. Sexstrejka (det drabbar visserligen bara mig själv, men det är åtminstone en markering).
Till top