Jag passerade natten

kultur / Permalink / 0
Så. Då har jag äntligen läst Johan Kindes nya bok "Passera denna natt". Jag har haft den ett tag men väntat till ett passande tillfälle eftersom jag ville läsa ut den i ett sträck under en natt. Och det gjorde jag alltså igår, eller inatt rättare sagt.
Den var såklart skitbra, och inte minst väldigt utlämnande. Intressant, välformulerad, rörande, rolig. Den utspelas under en natt när Kinde försöker undvika att ta livet av sig, samtidigt som han reflekterar över hur han hamnat i den situationen.
Ni som tror på hokus pokus och sånt, ni gillar nog detta: när jag kommit 63 sidor in i boken plingar det till i datorn i rummet bredvid. Jag går och kollar och ser att jag fått ett mejl - från Johan Kinde!
Som dessutom är född 1963!
Mejlet handlade förresten om en intervju jag ska göra med honom nästa vecka, om just boken.
Till top