Columbia River

Resa / Permalink / 0
Hoppade in i kärran igår morse och utforskade mer av staten Washington. Det var i ärlighetens namn inte så spännande. Ja, ni ser ju själva hur landskapet ser ut.
Man passerar ju många hålor, och en av dem var Toppenish som i brist på andra tillgångar försöker lansera sig som mural-staden. Och många muraler var det, här är två.
Sen kom jag till Columbia River och då blev landskapet lite roligare. Jag körde utmed floden, och sedan över och plötsligt var jag i Oregon...
Oregon blev förresten genast en favorit. Klart mycket intressantare än tråkiga Washington.
Bland annat har Oregon Columbia River Gorge med en massa vattenfall och annat skoj. Ja, jag har också insett att jag kan framstå som sjukligt intresseerad av vattenfall. Det är jag nog egentligen inte, men området runt Multnomah falls var riktigt bra.
Innan jag åkte fanns en vag plan om att eventuellt hinna stanna till i Portland och ta en sloe gin fizz. Det hanns dessvärre inte med, utan det blev raka spåret upp till Olympia istället. Stan är berömd för sin delstatskongress i mastodontformat, men verkade i övrigt rätt tråkig. Men kvällen slutade hur som helst i en dygnet runt-öppen diner med burgare, bärs och servitrisen Rhonda. Hon var för övrigt från Oregon...
Till top