I sommarens soliga dagar

Fest & sånt / Permalink / 0
Satt hemma och skrev en ny låt och hade ställt in mig på en lugn kväll när Figge ringde: "Hallå, jag sitter på Storan, kom och drick öl. Jag bjuder!". Jag har det ju inte så fett, så jag slängde mig på cykeln och trampade på upp till torget. Där satt han och jäste i solen, och jag vet inte riktigt hur det gick till men plötsligt stod jag vid bardisken och köpte en öl åt HONOM.
Men det var i alla fall en skön sensommarkväll, alltid något. För att få kvällen att gå ihop någorlunda svängde jag förbi Palatset på hemvägen och lyckades snylta till mig lite mat. Problemet var bara att The Producer också var där, så det slutade med...ja, ni gissade rätt...att jag fick hjälpa honom att bära högtalare.
Sen tog vi en sväng för att kolla in Medborgarskolans nya "kulturhus" Dahlian. Det var ett schysst plejs, men kändes mer café än rockställe. Ska bli intressant att se vad de har tänkt att hitta på med det stället.
När The Producer började mumla om "schyssta baslådor" började jag dock ana oråd och drog fortare än kvickt!
Till top