Studentspex

kultur / Permalink / 0
Igår var jag på studentspex på Forumteatern (Nationernas Hus). Det är vårens upplaga "Stjärnornas intrig" som nu spelas några extra gånger. Hur var det då?
Jaa...det var ju väldigt studentikost, och dessvärre inget vidare. Jag kan räkna upp en mängd dåliga saker: för långt, uselt manus, dåliga skådisar (ganska ojämn klass på dem) och inte minst en publik som inte är bekant med ord som kvalitet och god smak. Men om vi tar det som var bra så var det framförallt husbandet och sångnumren. Sen fanns såklart enskilda inslag som var bättre än andra.
I november firar Linköpings studentspex 35-årsjubileum, men jag kan inte säga att jag blev särskilt sugen att gå och se det. Däremot en riktig nyårsfars på Sagateatern med Niclas Angerborn i huvudrollen, det vill jag se!
Till top