I krokarna kring Björkfors

Tobi talar / Permalink / 0
Östgötaslätten är inte mycket att ha men jag gillar de södra delarna av länet, kring Åtvid, Rimforsa, Kisa osv. Igår tog jag en sväng ner till Basunda Gård utanför Björkfors och kollade bland annat in dessa jakar.
Björkfors är ju förresten ett fint litet ställe och där har vi ju det beryktade Valö. I år har för övrigt Sybil från Park Hotel tagit över det, så man kanske skulle göra en söndagsutflykt dit i sommar?
Björkfors kan även ståta med sin nostalgimack. Nu avskyr jag visserligen nostalgi, men kände mig ändå tvungen att åka dit och titta. Och jag erkänner mig besegrad - macken vann. Vann vadå? Jo, för några år sedan drev jag en kampanj mot nostalgimacken och bildade aktionsgruppen "TBG:s Banemän".
Det blev dock ett veritabelt fiasko och mackskrället står fortfarande kvar...
Till top