Motala rockar fett

kultur / Permalink / 0
Igår var jag på #modig-konferensen i Motala som handlar om digital kommunikation och hade en mängd intressanta medverkande, samtliga från Motala.
Konferencier var den gamla brackan Claes De Faire, som bland annat är chefredaktör för Resumé. Kan tänka mig att vissa retar sig på hans stil men jag har alltid gillat honom. Igår var han svinbra som konferencier och såg till att tempot hölls uppe. Han ställde rappa, raka frågor och var dessutom oväntat rolig.
#Modig var en riktigt bra konferens som jag gärna går på igen. Syftet är att få Motala att ligga i framkant inom den digitala utvecklingen. En rad talare berättade om hur de använt sig av digital teknik/marknadsföring, bland annat en av grundarna av Let´s deal.
Och så var mina deckarbrudar på plats...
Dagens höjdpunkt var Alexander Bards föreläsning på slutet. Jag har hört honom förut, men han var ändå riktigt rolig och intressant. Får ni chansen att se honom föreläsa så ta den.
Sen blev det after work som avslutning...
#Modig-konferensen är ännu ett tecken på att det händer saker i Motala för tillfället. Det känns som att det är något på gång i stan. Ska intressant att se om det bara är en tillfällig uppgång eller om Motala håller på att få en renässans. Jag fortsätter att följa utvecklingen...
Till top