Rat Patrol

kultur / Permalink / 0
Alltid lika härligt att åka till Norrköping och igår var jag där igen. Strålande väder, brudarna på Nollelvakontoret, hälsade på Jögga på jobbet, after work på Munken och konsert på kvällen - en helt okej dag som vanligt i grannstaden.
Jag började med att gå till invigningen av Norrköpings Bokfestival, där de körde ett bok-domino (som dock ville rasa hela tiden). Festivalen håller på en vecka och jag räknar med ytterligare ett besök.
Sen dök Peter Green upp och ville att jag skulle visa honom något nytt, hippt ställe att ta en bira på. Jag har ju redan visat honom halva stan så det fick bli Brooklyn Bar. Det är väl inte jättenytt eller särskilt hippt heller, men helt okej. Och så var det nära till Saliga Munken som var kvällens riktiga mål.
På Munken lirade The Rat Patrol som består av ett gäng lokala rockstars från bla 23 Till och Sonic Surf City. De kör bara låtar av The Clash och detta var ett av deras första gig. Lite orepat och sången kan bli bättre, men ändå en jäkligt schysst kväll med mycket folk man kände i publiken. Jag kombinerade nytta med nöje och fixade två bokningar till Palatset i höst samt hade ett "affärsmöte" om ett kommande projekt som varit på gång ett tag och nu förhoppningsvis blir av. Magnus Johansson (han med flygkaptenen ni vet) satt vid bordet bredvid, men han är tyvärr INTE en av bokningarna jag gjorde. Vad jag vet har han aldrig spelat live som soloartist, men jag borde ju ha kollat om jag kunde boka hans nya band Efterfesten...men jag får fixa det nästa gång istället...
Till top