Tvättirritation

Bild / Permalink / 0
I min tvättstuga sitter det en lapp som jag alltid irriterar mig på när jag ser den. Frågan är det inget konstigt med - men svaret.
För det första är det grammatiskt fel. Det heter "Det är FÖR att..."
För det andra får man inget svar på frågan, tvärtom uppstår istället flera nya frågor. Varför behöver man inte använda lika mycket tvättmedel som förr? Varför blev paketen mindre, de kunde väl fortsatt vara lika stora? Om paketen blev mindre, borde väl priset också sjunkit? Motsäger inte rubriken "Spara pengar" budskapet att det INTE blivit billigare?
Vi har haft ganska lugnt i vår tvättstuga sedan jag slutade skriva fejkade lappar av typen "Gör ren torktumlaren!/ Hälsningar äldre dam i 27:an", men nu känner jag att det nog börjar bli dags att dra igång ett tvättstugebråk igen...
Till top