Natt och dag i San Telmo

Resa / Permalink / 1
Efter en siesta på eftermiddagen drog vi ut på stan med målet att få oss en dunk Malbec och en sjujäkla Bife de Lomo. Vi hade spanat in ett ställe på huvudgatan Defensa som hette Desnivel, så vi gick dit - och blev INTE besvikna.
Det var nog det bästa köttet jag ätit i hela mitt liv. Ingen kryddning och så mört att det smälte som glass i munnen.
Paret vid bordet bredvid beställde in en 900 grams-biff, och när servitören skulle dela köttet använde han sked! Så mört var det.
Patagonia-ölen och Malbecen var det heller inget fel på...
Sen fortsatte vi ner till barerna på Calle Chile. Det är trevligare där än på tango-torget, men det blev en sväng dit också. Tango kan man ju aldrig få för mycket av...
Idag gick vi en sväng in till centrum - och min heshet är nästan borta! Idag kan jag nästan få fram fullständiga meningar.
Vi kollade in obelisken, Plaza de Mayo och passade på att demonstrera mot orättvisor och förtryck.
Här har vi Casa Rosada. Sen följde vi Taubes fotspår och gick på Paseo Colon, ner till Puerto Madero och tog en öl nere vid vattnet.
Tillbaka i San Telmo blev det lunch...
...och jag beställde in Flan som efterrätt. Det du, Anahi!
Det finns en seriefigurs-promenad man kan göra i San Telmo. Vi kollade in lite av den igår, och idag gick vi en bit till...
Jag kollade även in väggmålningarna på San Lorenzo...
...och nu är vi åter hemma på hotellet och tar siesta. Ikväll ska jag ta med gubbarna till en omtalad tangobar här i San Telmo och kanske blir det att vi äter Morcilla. Sen imorgon flyger vi vidare norrut mot översvämningar och 41 plusgrader. Och sen återkommer vi till BsAs i slutet av januari. Salud!
#1 - - Anonym:

Ricoooooo!!

Till top