Kuala Lumpur

Resa / Permalink / 1
Igår kom jag till Kuala Lumpur. Igen får man väl säga, för jag har ju varit här ett antal gånger tidigare. Reser man runt i Sydostasien hamnar man alltid i KL förr eller senare eftersom det är en knutpunkt. Hur många gånger har jag egentligen varit här under åren? 15? 20? Mera?
Oftast blir det att jag bara stannar nån eller några dagar, och så även denna gång. När ni läser detta har jag antagligen redan dragit vidare. KL är en okej stad men det går ju inte att jämföra med Bangkok där man hela tiden kan upptäcka nya roliga platser, gator, kvarter, områden, sevärdheter och konstigheter. Jag har varit i Bangkok ännu fler gånger (30?) än i KL genom åren, men blir fortfarande överraskad.
Jag kommer garanterat att hamna i KL igen framöver och skulle behöva lite tips på saker i eller omkring staden, typ Melaka, som man kan kolla in. Så säg till om ni har några bra tips.
I KL brukar jag bo i Chinatown och det gör jag nu med. Precis som Wester sa tidigare idag när vi snackade på FB så kan det vara rätt dött på sina håll i KL, men i Chinatown är det alltid liv och rörelse. Överlag så är det alltid mest drag i Chinatown (och ofta även Little India), oavsett stad i världen. Var tror ni vi hittade ölen i Melbourne? Var tror ni Kocken och jag hittade nattöppna krogar i Havanna? Var fanns draget när övriga Melaka var nedsläckt? Vill man ha raj-raj är det bara att följa de röda lyktorna.
Japp, det blev bara en kortis i KL och nu är det inte så långt kvar innan man är hemma igen. Som alltid ska det bli skönt att komma hem, inte minst för att man då kan börja planera in nästa resa! Men det är faktiskt några dagar kvar så än ska vi inte ropa hej. Nu tror jag det är dags för lite mat och en Tiger Beer igen...
#1 - - borell:

värdelöst o komma tillbaks till Svedala.fy fan

Till top