Bråvalla - igen

Konsert / Permalink / 0
Sommar dag 17: Bråvalla och toppväder
På lördagen drog jag tillbaka till Bråvalla. Hade tänkt att se Betnér i ett tält, men precis som med många andra ståuppare fick inte alla åskådare plats och jag var en av dem.
Tog en snabbtitt på Familjen, men han sjunger "för tääskigt" som vi säger i branschen.
Little Jinder...nä, hon måste jobba mer med sitt scenframträdande.
Sen var det dags för det jag ville se helst efter Robbie Williams och Seinabo Sey, nämligen återförenade KSMB.
Otajt, orepat och allmänt svajigt men ändå helt okej och stundtals skitbra. Alonzo och Steppan vid mickarna var svinbra och gjorde att gubbarna kom undan med hedern i behåll. Sen har ju KSMB bra låtar som håller än. De har ju alltid varit mer hittiga och även smartare än andra svenska punkband. Så - klart godkänt.
Kent var proffsiga och felfria, men också lite tråkiga. Kanske ingen skräll precis...
Sen såg jag några låtar med Kite innan det var dags att dra sig hemåt. Som helhet ett ganska svagt år, men det blir nog Bråvalla för mig nästa år också.
Till top