Ååh...dit vill jag också

Resa / Permalink / 0
Det slår aldrig fel. Så fort man nämner för en kvinna att man varit/ska till Argentina så smälter de fullständigt och får något simmigt i blicken. Argentina är helt enkelt alla kvinnors drömresemål.
Visst, de kan uppskatta Thailand, Egypten och Australien också, men det är något med Argentinas romantiska skimmer som väcker speciella känslor hos just kvinnor. Och jag förstår dem, det är därför jag åker dit snart igen.
Men det jag inte förstår är varför så få kvinnor (eller svenskar överhuvudtaget) reser dit om de nu bär på denna vanvettiga förälskelse till landet. Så nästa gång ni sitter och planerar semestern - skippa den där all inclusive-veckan på Kanarieöarna och dansa tango på torget i San Telmo istället. Jag lovar - det kommer vara allt det ni drömt om.
Till top