Spirit of S:t Louis

Resa / Permalink / 0
Det blev en femte delstat också på den här resan, för innan dagen var slut hade jag tagit mig till Missouri.
Kanonväder idag igen, och ännu en dag med bilkörning mestadels på landsbygden.
Efter att ha hållit mig en bit inne i Illinois ett tag dök Mississippi upp igen, och nu har jag kört över den två gånger till. Sträckan mellan Grafton och Alton var riktigt fin.
Alton är för övrigt Robert Wadlows födelsestad, dvs världens längsta man, 2.72 meter.
Sen kom jag till S:t Louis för att kolla in The Gateway Arch.
Och den är verkligen hög, den där bågen. Faktiskt större än jag trodde.
Och man kan till och med åka upp i fanskapet för att kolla på utsikten. Jag sket i det, för jag tror inte centrala S:t Louis är så mycket att se från ovan. Dessutom pågår det en massa olika byggen i hela området.
Avslutade sedan kvällen i Litchfield. Ännu ett hotell, ännu en lokal sylta med mat och öl - och en jäkligt händelserik (för omväxlings skull) baseballmatch på tv-skärmarna.
Till top