50 är det nya 40

Fest & sånt / Permalink / 0
Igår var det nypremiär på Dentusgrottan. Det var en 50-årsfest och jag lirade med 6.08. Tidigare på dagen hade jag varit på Alléskolans 50-årsjubileum, och även nästa vecka ska jag på 50-årsfest. Dessutom var jag bjuden på en 50-årsfest förra helgen och har även två 50-årsfester inbokade senare i höst.
Vad är det som händer??? Är jag en person som går på 50-årsfester nu???
Men ännu märkligare är att de flesta av mina kompisar är i 40-årsåldern - men inte en jävel har 40-årsfest! Vad är det för fel på folk? De personer som inte har 40-årsfest är för övrigt till stor del samma personer som inte hade bröllopsfest när de gifte sig.
Tacka vet jag The Producer, honom är det lite stil på. Han hade TRE fester när han fyllde 40 och ska ha TVÅ fester när han fyller 50 senare i höst. I två olika städer, han bjuder på mat, har band som uppträder och en massa annat skoj.
Efter DG-gigget hamnade jag på Palatset där Jimmy Ullers band - med Lennart Ekdal - lirade. Bra gig och helt okej med folk, men så var de ju 50-plussare också. Det är ju dom som vet hur man festar...
Till top