Axel 30

kultur / Permalink / 1
I mitt jobb hör jag ofta människor säga att de har varierande jobb, och med det menar de saker i stil med att de ena dagen staplar krossade tomater-burkar på hyllorna för att nästa dag stapla champinjon-burkar. Men är det något jobb som verkligen har variation är det att skriva för tidningar, för då är nästan varje dag helt olik den tidigare. Man träffar folk och besöker platser som man aldrig skulle gjort annars. Man lär sig hela tiden nåt nytt och inom de mest skiftande områden.
Om vi tittar på min senaste vecka så är den typisk i sin otypiskhet. Igår var jag på födelsedagskalas för en häst som fyllde 30 år. Dagen innan pratade jag med VD:n för Linköpings flygplats. I veckan har jag bland annat snackat om frisörlicenser med en frisör, gått på bio, varit på en gummiverkstad, lyssnat på nya skivor och varit på en digital konferens. I veckan som kommer ska jag bland annat på bokrelease, träffa en galning med en tesla-stav, besöka en symfoniorkester, möta en snubbe som cyklat genom Nordamerika, gå på idrottsmuseum, lära mig om Lacrosse, kolla på en hårrobot, snacka träning för pensionärer och sen var det visst nåt om konstgödning också. Jag har ett fantastiskt jobb.
#1 - - my:

Åh vad roligt :D

Till top