Summering Chilegänget 2016

Resa / Permalink / 0
Då var det dags att sammanfatta vinterns resa, som blev en riktig höjdare. Vi har hunnit med tre länder (fyra om jag räknar in mitt Brasilienbesök) och fick till en bra mix av boende, mat, platser, ressätt och sevärdheter. Jag har ju varit i Argentina tidigare, så den delen var nog inte lika spännande för mig som för mitt resesällskap, men det finns ju en anledning till att jag återvände och det är såklart för att jag gillar landet.
Jag kommer gärna tillbaka till Sydamerika, men det blir nog inte nästa vinter utan måste nog klämma något annat mellan först. Eller vafan...jag har ju varit inne lite på Rio och Venezuela, så vi får se...
Och nu är det dags för de obligatoriska inne/utelistorna. Vi börjar med utelistan...
Utelistan Chileresan 2016:
1. Att vi inte hittade Tito Beltran
2. När jag tappade rösten i början av resan
3. Alla idioter som varnar för hur farligt det är överallt
4. Det dåliga utbudet av vinturer
5. Att dom inte har bidé i Chile
Bubblare: Hotellpersonalen i Encarnacion, Italienska restaurangen i Santiago, Resistencia, postservicen i Paraguay
Innelistan Chileresan 2016:
1. Tangokvällen med Ayeray
2. Kullarna i Valparaiso
3. Att åka bil över Anderna
4. Observatorieturen
5. Jordbävningen i El Tebo
Bubblare: Nyårsafton i Asuncion, Malbec, all bra mat vi ätit, Pan-American highway,
Det var det det. Nu rör vi oss hemåt och börjar ladda för nästa tripp. Salud!
Till top