Dag två i den gröna staden

Resa / Permalink / 1
Gårdagskvällen avslutades på bargatan Aristides Villanueva, som består av åtta kvarter med uteserveringar. Och där ser det ut såhär:

Idag har vi bokat en vintur samt resa till Santiago. Fast först ska vi hinna med några dagar vid poolen, som ser ut så här.
Bakom hotellet ligger för övrigt en brödbutik, som heter... "Bröd". Jag var tvungen att fråga om det var nån svensk som hade stället, men det var det inte, utan de tyckte bara det var ett fint namn.
Och såhär ser det ut i kvarteren runt hotellet:
Närmast ovan ser vi spanska torget. Vi bor vid italienska torget, och där finns den här fula statyn. Jag lade upp den på bloggen förra gången jag var här, men den är så ful att jag lägger upp den igen.
Empanadas och en (några) Andes-öl är perfekt som lunch...
Och så var det ju det här med träden... De finns överallt och är halva grejen med Mendoza. Den andra halvan är Malbec...

Och det är efter träden som jag döpte min spanska låt "Los arboles en Mendoza", en bitterljuv och melankolisk historia om svek och ett brustet hjärta (såklart).
Mis sueños se pierden
Abrazado a un abedul
La ciudad es verde pero mi alma es azul
Mi vida es desesperada - escribo esta canción.
Oooh dame... pegamento para mi corazón
#1 - - Annsan:

Åh vad det ser underbart ut! Ser fram mot att läsa om vinturen.

Till top