Fail på Cabot Trail

Resa / Permalink / 1
Gårdagen får nog ses som rätt misslyckad. Vis av tidigare erfarenheter gick jag upp i svinottan och åkte till Cape Breton (norraste delen av Nova Scotia) för att kolla in den världsberömda The Cabot Trail med sin fantastiska natur och sina underbara utsikter. Återigen missbedömde jag dock sträckan/tiden, men framför allt var det hela rysligt överskattat. Här och där var det rätt fint, men som helhet en klar besvikelse.
Tanken var att hinna med 19-färjan till Prince Edward Island, men det sket sig. Så nu är jag tillbaka på samma rum på samma hotell och åt på samma restaurang som dagen innan. Börjar likna "Måndag hela veckan" det här...
Har varit för mycket (onödig) bilkörning, för lite öl, för dålig mat och för mycket strul och stress de senaste dagarna. Nu hoppas jag på Prince Edward Island och Charlottetown. Om jag nu bara kommer med morgonfärjan...
#1 - - Anonym:

:(

Till top