Adios Tamarindo

Resa / Permalink / 0
Idag bytte jag hotell här i Tamarindo. Till ett med pool, där jag låg och pressade hela dagen. Det var väl det mest spännande som hände.
Hotellet skröt även över sin fantastiska havsutsikt, och banne mig...är det inte lite hav man ser där borta?
Jag funderade på om jag skulle stanna ytterligare en dag här, men nix, jag drar vidare imorgon. Har dock fått ändra planerna en del. Huvudspåret har varit att åka till San Juan del sur i Nicaragua, sen sket sig det av olika skäl och då var jag inne på Liberia (stad ganska nära där jag är nu). Kollade även upp en del andra alternativ men det var en del strul med det mesta, så nu har jag bestämt mig för att satsa på "stora kanonen" direkt, dvs Granada i Nicaragua. Hade egentligen tänkt att ta ett eller två andra ställen innan Granada, men det blev smidigast såhär. Och med smidigast innefattar det att åka härifrån 04.30 imorgon bitti, och sen bli avsläppt nånstans i ödemarken där jag sedan själv får försöka hitta en taxi för att ta mig de sista milen till Granada. Och det var alltså det bästa alternativet, då kan ni tänka er hur de andra var.
Känner dock på mig att Nicaragua kommer bli kanon. Jag har bra vibbar där och det känns som ett väldigt underskattat land. Till skillnad från Costa Rica som jag skulle säga är något överskattat (om än helt okej).
Adios Tamarindo!
Till top