Bästkusten? Nja...

Resa / Permalink / 0
Floridas västkust har svårt att på allvar fånga mitt intresse, så nu skiter jag snart i det här. Jag började dagen med att kolla in Fort Myers - palmernas stad. Och mycket palmer fanns det. Stan hade ett fräscht och ganska okej (med amerikanska mått mätt) centrum nere vid vattnet, men nja...
En bit bort kan man ta bron över till ön Sanibel...
Och därifrån är det nära till Fort Myers Beach...
Ett ganska typiskt semesterställe med strand, pir och lite restauranger.
Sen fortsatte jag söderut till exklusiva Naples med sina lyxvillor. Det är rent, fräscht - och svintråkigt. Vad gör man där, liksom?
Hade först tänkt att ta in på ett motell där, men jag är så jäkla trött på dessa livlösa, "perfekta" kuststäder utan blod, puls och identitet, så jag drog tillbaka till Miami istället. Där blev det en full rack baby back ribs, två Sam Adams och sen ännu en kväll med Anderson Cooper.
Till top