Dag två i Granada

Resa / Permalink / 0
Jag hälsar er från Nicaragua, som Afzelius sjöng. Gårdagen avslutades på bargatan utanför mig, där det ser ut såhär...
Dag två inleddes sedan med en tur på stan.
Precis som exempelvis Valparaiso, Lunenburg, La Boca i BsAs och Bo-Kaap i Kapstaden har Granada blivit berömt för sina färgglada hus, och det ser ut såhär...
Hamnade på ett museum...
Och sen framåt kvällen åkte jag på en vulkantur till Masaya där man kunde kolla ner i kratern på den glödande lavan som rörde sig. Riktigt häftigt. Enda felet är att dessa lavaturer drar så mycket folk och mest består av väntan. Turen tog tre timmar, varav endast fem minuter gick till att titta ner i kratern.
När jag kom tillbaka till hotellet pågick en nicaraguansk afton med dans, mat och musik
Här ser jag skalder som sträcker ut handen
I hopp om ett ark och en penna
Som skriver dikter till livet på murar
Där kulhålen ännu är varma
Dikter om kärlek och glädje
Och en framtid för Nicaragua
Till top