Kustvägen söderut

Resa / Permalink / 0
Min kollega Lina hade hus i Clearwater, så jag började dagen med att åka dit och kolla läget. Vädret var dock rätt dåligt så det var inte så mycket action vare sig på stranden eller på stan. Jag hade ju egentligen tänkt att ligga och pressa på playan nu i några dagar i Florida, men det verkar skita sig. 
Men jag åkte i alla fall utmed kusten för att kolla in ställena: Clearwater, Treasure Island, St Pete Beach...
Utanför Clearwater passerade jag också den där berömda kycklingkyrkan man alltid ser på nätet på listor av typen "Udda byggnader"/"Things that look like faces" osv.
St Petersburg var ett skitställe och det satt på nåt sätt kvar i kroppen, men det vände när jag kom till Sarasota. Att vädret plötsligt blev kanon spelade säkert in, men det var också ett trevligt ställe. Öppet, luftigt, inbjudande. Fräscht och fridfullt. Seglarkänsla och skön atmosfär.
Hann även med att ta mig till Venice, men som vanligt i det här landet finns det inga hotell inne i stan där barerna och restaurangerna finns så jag fick ta in på ett ställe ute vid motorvägen (som vanligt). Nu hittade jag ett ställe med burgare och bärs där också (det finns det ju nästan alltid) men det vore ju kul att någon gång spendera en kväll inne i en stadskärna.
Imorrn tänkte jag kolla in Fort Myers där jag också känner några som brukar hänga. Ska se om det är lika bra som de säger...
Till top