Möt mig i din djungel...i Santa Elena

Resa / Permalink / 0
Regnskog var det ja... Och det blev jag varse i morse när regnet öste ner. Men än värre var att det var kallt och blåste halv orkan. Åkte i alla fall iväg på min bokade utflykt till Selvatura Park där jag skulle ta en Canopy tour, dvs åka mänsklig linbana mellan trädtopparna. Särskilt sugen var jag på den avslutande Superman swing (eller vad den hette) på en kilometer.
Vädret var dock för dåligt för zipline så istället köpte jag en fika och gick hängbroturen. Det var helt okej, även om jag gått liknande förut.
Man går alltså på en massa svajande hängbroar uppe bland träden, och tittar på utsikten, regnskogen, dalgångar och dimma.
Ja, så här såg det ut. Och när jag tänker efter så var det kanske bättre än den dyra canopy-turen som jag misstänker kanske är något överskattad.
Nu är det kväll och regnet har ökat igen. Nu ska jag ut och käka och sen imorgon drar jag vidare mot kusten. Dags för lite sol och bad nu, känner jag.
Till top