Surf´s up in Tamarindo

Resa / Permalink / 0

Efter en halvkylig kväll, en regnig dag och en tropisk storm från helvetet inatt skulle det bli gött med lite sol och surf i Tamagringo...förlåt, Tamarindo. Så jag hoppade på morgonbussen från Santa Elena och hamnade på - hoppsan! - Panamerican Highway. Det var ett år sedan jag senast åkte på den, då i Chile.
Checkade in på hotellet som drevs av ett jättetrevligt par, och började med att torka alla blöta kläder i väskan. Sen ut på stan en sväng.
Tamarindo är en ganska liten by som trots att den lockar mycket turister fortfarande har kvar sin charm. Påminner faktiskt en del om mitt kära Lamai för femton år sedan. Fast färre katoyer, horor och fyllesvenskar och fler surfare, amerikaner och familjer.
Tror det var sju år sedan jag senast stod på en surfbräda, men imorgon tänker jag göra ett försök igen och se om de gamla takterna (hrm...) ännu sitter i.
Och även här har dom mikrobryggd öl. Blir nog att gå dit senare ikväll, men jag tänkte börja med att käka på en argentinsk köttrestaurang som jag såg förut.
Får se hur många dagar jag blir kvar här. Planerna är lite flytande, om man säger...
Till top