Tobi gör Bangkok

Resa / Permalink / 0
Sawasdee khrap! Ännu en dag i härliga Bangkok. Lite mulet dock, så jag åkte in till Siam Square för att fixa lite saker.
Sen tillbaka till Sukhumvit, som tyvärr har blivit betydligt tråkigare sedan jag var här senast. Många av gatuförsäljarna har försvunnit, vilket i och för sig inte gör så mycket. Värre är att även de flesta gaturestaurangerna också är borta, däribland mitt favoritställe Soi 13. Katastrof!
Inne på soierna är det ungefär som vanligt men själva Sukhumvit har verkligen tappat mot hur det var under glansdagarna. Å andra sidan är även ett mediokert Sukhumvit jäkligt bra.
Något som definitivt blivit bättre är Changen. Jag vet inte vad de har gjort med den, men plötsligt smakar den bättre än nånsin!
I brist på Soi 13 har jag börjat leta efter ett nytt stammisställe. Soi 11 har ett som är okej, men vassast är ändå Soi 7. Det når såklart inte upp till Soi 13:s nivå, men får duga så länge.
Idag tror jag det blir en heldag vid poolen, tja!
Till top