Mitt Spotify-år

På skiva / Permalink / 0
När man ska utse årets bästa skiva är det lätt att hamna i ett kreddängsligt läge där man istället för att känna efter vad man själv tycker istället börjar fundera på vilken skiva man "bör" gilla, vilken som är hippast och imponerar mest på andra musikentusiaster.
Med tiden har jag lärt mig att vara ärlig mot mig själv, och har kommit fram till att årets bästa skiva helt enkelt måste vara den nya skiva jag lyssnat mest på under året.
För ett tag sen satt jag och skrev min årliga årsbästalista till Nolltretton och när jag skulle välja årets bästa album blev det Sonic Surf Citys nya. Några dagar senare fick jag statistik från Spotify där det stod vad jag lyssnat mest på under året. Och även om jag är lite undrande över artist 4 och 5 så såg listan ut så här:
1. Sonic Surf City
2. Magnus Uggla
3. Ghost
4. Taken by Trees
5. James
 
När det gällde låtar var de fem första från SSC:s nya skiva. Så magkänslan jag hade att Sonic Surf Citys "Epico" var årets bästa skiva bekräftades verkligen av Spotifystatistiken. Kul!
Till top