Nyårsafton i Sydney

Resa / Permalink / 0
Har varit lite hektiskt de senaste dagarna (ja, ända från Hong Kong egentligen...) så jag har missat att uppdatera bloggen, men nu jäklar är vi på g igen. Vi flög från Perth och landade i Sydney på Nyårsaftons morgon. Mitt tredje besök i staden de senaste åtta åren (fjärde om man räknar mellanlandningen till Nya Zeeland).
Vi hämtade hyrbilen och brände direkt iväg till Blue Mountains. Sen in till stan igen för att checka in på vårt hotell i Chester Hill. En för-förort, men det var enda hotellet som gick att få tag på till nyår.
Bara att sätta igång att fräscha och ladda upp för kvällen, sen tåget in till city. Här står jag under Harbour bridge.
Hela området kring Circular Quay är avspärrat på nyår och närmare operahuset än så här kom vi inte.
Men vi fick i alla fall komma in i The Rocks, för vi hade en bordsbokning på en restaurang.
Där åt vi en härlig nyårssupé, bland annat bestående av ostron. Och trots att jag är skaldjursfantast var det faktiskt första gången jag provade ostron.
Stället bredvid var en slags tysk ölhall, så dit gick vi och oktoberfestade efter middagen.
Och sen var det dags för tolvslaget och fyrverkerifest från Harbour bridge. Lite svårt att se allt, men episkt att fira nyårsafton i Sydney! Gott nytt år!
Till top