På pickalurven i Hunter Valley

Resa / Permalink / 0
Vi hade bokat in oss på en vintur i Hunter Valley, men den blev inställd. Det hindrade dock inte oss, utan vi gjorde en egen tur bland vingårdarna och det blev riktigt lyckat. Som jag skrivit många gånger tidigare är vinturer (i konkurrens med oktoberfester) det bästa jag vet.
Det började med en vinprovning redan på turistinformationen, och sen var det full fart hela eftermiddagen
Första gången jag var i Hunter Valley (2010) hittade jag en supergod chili/gräddkola-snaps som jag varit på jakt efter sedan dess. Och efter lite detektivarbete hittade jag den! Tjohoo!
Vi passade även på att frossa i diverse delikatesser...salami, ost och oliver...mums!
Precis som allt annat här i Anustralien så stänger även vingårdarna tidigt, men vi lyckades snacka in oss på en sista, en halvtimme efter stängning - så nu får jag med mig en Semillon hem från Hunter Valley! Tjohoo!
Sen blev det i vanlig ordning stressigt när vi skulle ut och äta på kvällen, men till slut hittade vi en sylta som serverade mat och öl efter kl 20. Nu bär det söderut igen!
Till top