Från Connery till Craig. Del 6

Film / Permalink / 0
Det här Bond-maratonet håller på att rubba min världsbild. Jag har sett alla filmer flera gånger förut och trott att jag är en Bond-man, men nu börjar jag tvivla på mig själv. Häromdagen såg jag och Teresa di Vicenzo "I hennes majestäts hemliga tjänst", den sjätte Bondfilmen där George Lazenby gör sin enda insats.
Jag hade för mig att Lazenby var en tönt men att filmen var oväntat bra. Och visst är Lazenby en tönt, men filmen suger ju också. Konstig, fånig och seg. Den första timmen händer ingenting. Manuset är superkorkat och handlar om att Bond får i uppdrag av en skurk att bli kär i dennes mentalt labila dotter för att då få information om Spectre. Detta Spectre ja...man börjar ju sannerligen tröttna vid det här laget. Finns det inga andra som Bond kan slåss emot?
Nu har vi alltså kommit till den sjätte filmen och hittills är det bara en som varit bra: "Goldfinger". Finns det något som är positivt med "I hennes majestäts hemliga tjänst"? Näee....jag tror faktiskt inte det.
Betyg: 1 av 5
Till top